ERZURUM AZİZİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Programı Nisan Ayı Semineri Yapıldı

DKAB Öğretmenleri Gelişim Semineri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Programı Nisan Ayı Semineri Yapıldı

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Temel Eğitim ve Ortaöğretim Kurumları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Öğretmen Gelişim ve Eylem Planı doğrultusunda 22.04.2019 tarihinde saat 15:30’da Aziziye Ilıca Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda ilçemiz ilk ve ortaöğretim kurumlarında görevli DKAB öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz toplantıda “Anayasanın 24. Maddesi, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,6287 sayılı kanunun incelenmesi, öğrencilerimize doğru inanç, doğru bilgi, doğru düşünce,doğru davranış kazandırmada ve din hakkında yanlış bilgi ve algıları önlemede okullarda verilen din eğitimi ve öğretiminin önemi” konusu Zübeyde Hanım OO ve Spor Lisesi Öğretmenleri tarafından hazırlanmış ve öğretmenlerimizle bilgi alışverişinde bulunulmuştur. Toplantıda ilk olarak söz alan Abdülhamit Kali İslam’ın ilme verdiği öneme değindi. Müslümanların Kur’an’a ve sünnete bağlı kaldığı dönemlerde bilim ve sanatta ilerlediklerini, bu iki kaynaktan ayrıldıkları zaman bilimde de sanatta da geri kaldıklarını ifade edip, bu bağlamda dünya tarihine yön vermiş Müslüman bilim adamlarından örnekler verdi. Abdülhamit Kali konuşmasını, öğrencilerin derslere bazen ilgisiz görünse, davranışlarında bir değişme olmasa bile umutsuz olunmaması gerektiğine şimdi değilse bile bir müddet sonra derslerde anlatılanların filiz vermeye başlayacağına vurgu yaparak sonlandırdı. İkinci olarak söz alan Emine ALIRSATAR; Din öğretiminin 1739 sayılı MEB Kanunu’na dayandığını zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi ve seçmeli Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler derslerinin okutulduğuna değindi. Emine ALIRSATAR, çocukların derslere çok istekli olmadığını vurgulayarak bunun sebeplerini üç başlık altında topladı.

1-Aileden kaynaklı Sebepler: İlk eğitim yerinin aile olması gerekirken ailelerin dini konuda eğitimi hocalara havale edip kendilerinin bu konuda çok gayretli olmamaları, dini konularda çocuğa karşı ya çok baskıcı olmaları ya da hevesini alsın diyerek çok serbest bırakmaları, ailede dinin Kur’an ve sünnete göre değil de cemaatlere göre öğrenilmesi, elalem ne der kaygısı, bidatlerin din gibi algılanması gibi sebeplerle çocuklarda yanlış bir din algısı oluştuğu ve çocuğun zamanla dinden soğuduğunu belirtti.

2-Çevreden Kaynaklı Sebepler: Çevrenin en küçük hatasında çocuğu kazanmaya çalışmak yerine dışlaması, etiketlemesinin ( yaramazlık yaptı diye camiden kovulması gibi) çok olumsuz sonuçlar doğurduğuna değinen ALIRSATAR, TV lerdeki bazı karakterlerin çocuğa olumsuz rol-model olduğunu, “kâfir-münafık-zındık” gibi aslında kullanan kişiye de sorumluluk getiren kavramların sıkça kullanıldığını ve bütün bunların da birçok olumsuz sonuçlar doğurduğundan bahsetti.

3-Eğitimcilerden Kaynaklanan Sebepler: Eğitimde tehdide dayalı anlayış ( sureleri vermezsen sıfır veririm gibi), derslerde dinde ihtilaflı olan konulara yer verme, muhatabın duygularını küçümseme, ödülü alışkanlık haline getirme ve (maddi-manevi) temel ihtiyaçlardan mahrum bırakacak şekilde cezalandırmanın çocuğun hem duygusal gelişimine hem din algısına zarar verdiği bu yüzden bu tarz yaklaşımlardan uzak durulması gerektiğine değindi. Toplantının son konuşmacısı Hadice GÜRAKSIN ise; çocukların aileden alması gereken iman ve ilk bilgiler bakımından ailelerin çok yetersiz olduğunu, gençlerin ilgi alanlarının yoğun ve dağınık olmasının dine ilgilerini azalttığını ve gençlerin gereksiz sorgulayıcı yetiştiğini ifade etti. Din öğretiminde eşitlik ve hürriyet ilkelerinin başarıyla uygulandığını vurgulayan GÜRAKSIN farklı düşüncede olan öğrencilere karşı da hoşgörülü olunması gerektiğine ancak Kur’ an temelli açıklamalarla da bilgilendirmenin elzem olduğuna vurgu yaptı.

Son olarak DKAB Öğretmenlerinin derslerini öğretmen görev ve sorumluluğunun bi tık üstünde Allah rızası için yapma bilincinde olması gerektiğini, bunun için de örnek gösterme yerine bizatihi kendilerinin örnek olması gerektiğini, bütün bunlar için de işe önce kendilerinden başlayıp Kur’an’ı anlamaya ve özellikle yaşamaya çalışmaları gerektiğini vurgulayan GÜRAKSIN iyi dilek ve temennilerle toplantıyı sona erdirdi. 

 

25-04-201925-04-201925-04-2019

 

 

E80 Karayolu Aziziye Kaymakamlığı Binası Aziziye/ ERZURUM - (0442) 631 24 68

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.