ERZURUM AZİZİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

AZİZİYE İLÇE MİLLİ EĞİTM MÜDÜRLÜĞÜ ARALIK AYI DKAB ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ VE KİŞİSEL GELİŞİM TOPLANTISI

AZİZİYE İLÇE MİLLİ EĞİTM MÜDÜRLÜĞÜ  ARALIK AYI DKAB ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ VE KİŞİSEL GELİŞİM TOPLANTISI

25-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Temel Eğitim Ve Ortaöğretim Kurumlan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Öğretmen Gelişim Eylem Planı doğrultusunda 20.12.2018tarihinde saat 15.30’da okulumuz konferans salonumuzda İlçemiz ilk ve Ortaöğretim kurumlarında görevli DKAB öğretmelerinin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz toplantıda;

 

A)   Aralık Ayı Mesleki Gelişim Alanı:

 

Temel dini bilgiler derslerinde yer alan ibadet konularının öğretilmesinde temel ilkeler, metotlar ve materyallerin hazırlanması ve kullanılması.” Konusuyla ilgili edinilen bilgiler okullar bazında DKAB öğretmenleri hazırladıkları sunumlar ile gerçekleştirdiler. Sunumlarda genel olarak anlatılan metotlar klasik anlayıştan ziyade günümüzdeki öğrenen profiline göre hazırlanmaya çalışılmıştır.

 

Hazırlanan sunumda sırasıyla namaz, oruç, zekât, hac ve kurban konularının öğretiminde kullanılacak metotlar ve örnek olaylar anlatılmıştır.

Sunumlar 23 Nisan Ortaokulu’ndan Fatma ATAN, Damla Celkan ABAR, Simge TULUN, Atatürk Ortaokulu’ndan Mustafa DEMİREL, Semra TÜLEK ve Ayşegül BEYAZ tarafından yapılmıştır.

 

İbadet konularının öğretiminde kullanılacak yöntemler sırasıyla;

1-    Dikkat Çekme

2-    Güdüleme(istek uyandırma)

3-    Soru Sorma

4-    Problem Çözme

5-    Gösterim

6-    Gözlemleme

7-    Rol oynama

8-    Örnek Olay İnceleme şeklinde belirlenip buna göre sunum yapılmıştır.

 

Buna göre ibadet konularının öğretiminde ilk dikkat edilecek noktanın öğrenciye direkt konuyu vermekten ziyade öğrencide “bana bu konu lazım” , “ben bu konuyu öğrenmeliyim” hissinin verilmesi gerektiği belirtildi.

Öğrencinin dikkatini çekip güdeledikten sonra da soru sorma metoduyla öğrencinin bilgi seviyesi ölçülüp ona göre konunun zorluk seviyesi belirlenmeli ve konuyla ilgili;

 

1-    Bilinmeyen konu öğretilmeli

2-    Yanlış bilinen konu düzeltilmeli

3-    Doğru bilinen konu pekiştirilmeli

 

Bu seviyelere göre öğrencideki problemin hangi yönde olduğu belirlenerek ona göre bir metot belirlenmeli.Bu yöntemler içinde farz olan beş ibadetinde öğretiminde en etkili yöntemler olarak

1-    Etkileşimli tahtalardan konuyla alakalı görsel (resim, video) şeklinde gösterim metodunun kullanılması,

2-    Özellikle hac ve kurban gibi yarımlaşma ile ilgili ibadetler konusunda drama yapılması

3-    İbadetlerin faydasını anlatan örnek olay incelemesi (kıssa, hikâye, masal, vb.)gibi yöntemlerin daha etkili olduğu salonda bulunan diğer DKAB öğretmenleri tarafından da teyit edilmiştir.

 

Son olarak en önemli metodun öğrenci ve öğretmen arasındaki bağı en kuvvetli yapacak şeyin samimi bir iletişim olduğu ve gönlüne girilemeyen bir öğrencinin zihnine de girilemeyeceği belirtildi.

 

Sunum dilek ve temenniler ile sona erdi.

E80 Karayolu Aziziye Kaymakamlığı Binası Aziziye/ ERZURUM - (0442) 631 24 68

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.