2019 Mayıs Ayı DÖGEP Toplantısı Aziziye İmam Hatip Lisesi'de Gerçekleştirildi.
AZİZİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DÖGEP 2019 Yılı Mayıs Ayı Toplantısı Yapıldı
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Temel Eğitim Ve Ortaöğretim Kurumları Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin öğretmen gelişim ve eylem planı doğrultusunda 09.05.2019 tarihinde Aziziye Ilıca Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda ilçemiz ilk ve ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz toplantıda DİKAB derslerinde etkili iletişim becerileri, etkili ve lider öğretmenlik, sınıf yönetimi konusu Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim üyesi Dr. Ahmet ÇAKMAK tarafından öğretmenlerimize sunum yapılmıştır.
Toplantıda toplumumuz üzerindeki din yorgunluğuna temasla öğrencilere yoğun şekilde yapılan programların ve din üzerine vurguların dini hayatı yaşama konusunda yapılan yanlış ve baskıcı telkinlerin öğrencilerde dini düşünceyi zayıflattığı ve dine bakışta negatif algılar meydana getirdiğine vurgu yapıldı. Toplumumuzda din yoğun şekilde görünür hale gelmeye başladığı için, dini düşüncenin değersizleşmeye başladığına dikkat çekildi.
Öğrencilerin, dini düşünce, DİKAB dersi ve DİKAB öğretmenlerine bakış açısı ve yaklaşımlarının incelendiği anket ve çalışmalar üzerine değerlendirmelerin yapıldığı toplantıda şu noktalar öne çıktı.
Yaş ilerledikçe, öğrencinin soyut beceri kazanmasıyla öğrenci DİKAB dersinden soğumaya başlıyor. Öğrencilerin DİKAB dersine tutumlarından; eğitimli anne-babaların çocuklarının DİKAB dersine yönelik tutumları olumsuz yönde değişiyor. Bizler standart metinleri, cevapları, öğrencilere iletmeye davam edip sorulara yeni cevaplar vermediğimiz sürece bu tabloyu değiştiremeyeceğiz.
Yapılan diğer bir ankette DİKAB dersi öğretmenine tutumun olumlu olmasına bağlı olarak, DİKAB dersine yönelik tutumunda olumlu ve olumsuzluğun şekillendiği belirtildi.
- Çocuklarda içsel motivasyon sağlamak zorundayız.
- Dersinde materyal geliştiren öğretmenin, öğrencinin karakterini değiştireceğine ait inancı daha fazla oluyor.
- Öğrencilerimizin sorunlarının temelinde öğretmen olarak biz sorumluyuz.
Toplumumuz çok hızlı değişiyor. DİKAB öğretmenleri modernite ile geleneğin çatışma alanının tam ortasında bulunmaktadır. DİKAB öğretmenleri bu zorlu alanda yeni sorulara güncel ve geçerli cevaplar geliştirip, gençlerimizin ihtiyaçlarına cevaplar verebilmeli. Derslerin yeni ve etkili materyallerle öğrenciye aktararak, rutini, dini düşünce yorgunluğunu attırarak, etkili aktarımı sağlayabilmeliler.