ERZURUM AZİZİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Erzurum FATİH Projesi Çalışmaları hızla devam ediyor .

Erzurum FATİH PROJESİ Çalışmalarımız hız kesmeden devam etmektedir.
Erzurum FATİH Projesi Çalışmaları hızla devam ediyor .

 Erzurum FATİH Projesi Web Sitesi http://erzurum.meb.gov.tr/bt/

Erzrum FATİH PROJESİ  Çalışmaları ve EBA Kullanımının ilçemiz genelinde ve il genelinde artırılması öğretmenlerimizin  derslerinde EBA sisteminden maksimum düzeyde faydalanmaları ve ders anlatımlarını etkileşimli tahta ve EBA üzerinden yapması projenin temel amaçlarından biridir.

EBA Hibrid(harmanlanmış ) öğrenme ortamı sunar ve eğitimde kalıcı öğrenmeler bu yöntemle gerçekleşir.

Karma Öğrenme zaman ilerledikçe yeni anlamlar kazanan bir terim. Gerçekte, karma öğrenme dört farklı kavramı anlatmaktadır.

1.Eğitsel bir amaç için web tabanlı teknolojinin farklı şekillerini karıştırarak ya da birleştirerek kullanmak (sanal sınıflar, kendi başına eğitim, beraber öğrenme, video, ses ya da metin) .

2.Eğitim teknolojisi kullanarak ya da kullanmayarak en iyi öğrenme çıktısını sağlamak için farklı eğitbilimsel yaklaşımları birleştirmek (yapısalcı, davranışsal ve bilişsel yaklaşım gibi)

3.Farklı eğitim teknolojilerini ( videoteyp, CD-ROM, web tabanlı eğitim, film) yüz yüze, eğitmen rehberliğindeki uygulamalarla birleştirmek.

4.Öğrenme ve çalışma arasında uyumlu bir etki yaratmak için eğitim teknolojisini güncel görevlerle birleştirmek ya da karıştırmak.

Karma öğrenme, hem öğrencileri, hem eğitimden sorumlu personeli hem de kurumun kar durumunu olumlu yönde etkileyeceği için, e-öğrenmeye başlamak isteyen bir kurum için iyi bir yoldur. Karma öğrenme sayesinde, örgütler çalışanlarını geleneksel sınıfiçi eğitimlerden e-öğrenmeye adım adım geçmesini, böylece değişimin daha kolay kabul edilmesini sağlayabilirler.

Karma öğrenmenin olduğu bir ortamda çalışmak eğitmenlerin ve eğitim tasarımcılarının e-öğrenme için gerekli olan becerileri küçük artışlarla kazanmalarına yardımcı olur. Eğitim profesyonelleri, e-öğrenme becerilerini geliştirdikçe, eğitimleri parça parça çevrimiçine dönüştürebilirler.

Birçok kurum sınıf içi eğitim materyalleri için önemli miktarda para harcamıştır ve bu parayı sokağa atmak istemez. Karma öğrenme sayesinde organizasyonlar, zaten var olan eğitim materyallerini çevrimiçi olanlarla değiştirmek yerine, onları tamamlamak ve desteklemek amacıyla kullanabilirler.

Karma öğrenme kullanarak e-öğrenmeye geçmek için aşağıdaki uygulamaları gerçekleştirmek yararlı olabilir:

Testlere ve sınavlara internet üzerinden erişim sağlayın. Bu sayede eğitim bölümü hem skorları otomatik olarak hesaplayabilir hem de bu skorları daha kolay izleyip raporlayabilir. Bunun yanında öncelikle sadece test ve sınav gibi ölçüm araçlarının internet üzerinden sunulması kullanıcıların yeni sisteme adım adım geçmesine yardım eder.

Çevrimiçi tartışma panoları yaratın. Böylece öğrenciler eğitimden sonra soru sormak, görüş alışverişinde bulunmak ve birbirlerine kaynak göndermek için sınıf arkadaşlarıyla iletişime girme imkanı bulmuş olurlar.

Kaynak materyallere ulaşılabilmesini sağlayın. Derslerle ilgili referans materyallere link vermek öğrencilerin konuları daha derinlemesine keşfetmelerini sağlar. Ayrıca, öğrenciler bu sayede birkaç ay sonra güncelliğini kaybedecek olan bilgilere bağlı kalma zorunluluğundan da kurtulmuş olurlar.

Ön çalışmayı çevrimiçi olarak gönderin. Çevrimiçi olarak gönderilen ön çalışmalar hem maliyetleri düşürür hem de öğrencilerin hazırlanıp hazırlanmadığını izleyebilmenizi sağlar.

Öğrencilere eğitmen desteği sağlayın. Öğrenciler sorularını cevaplayan, onlara bireysel öğrenmede stratejiler geliştirmelerine yardım eden veya sadece moral desteği sağlayan gerçek kişilerin yardımına ihtiyaç duyabilirler.

Öğrencilerin bilgiyi organize etmelerine, ders talimatlarını gözden geçirmelerine ve talep edilen derslerle ilgili özet bilgilere erişebilmelerine yardım eden araçlar kullanın.

blended-learning-karma-ogrenme-ozellikleri-nedir-nasil-uygulanir

Sanal sınıflar kullanın. Geleneksel sınıf eğitiminden e-öğrenmeye geçişte, canlı sanal sınıfların varlığı, eğitmenlerin yerini etkin bir şekilde tutabilmektedir. Öğrenciler sanal sınıflar sayesinde, kendilerinden coğrafi anlamda ne kadar uzakta olursa olsun, uzmanların bilgilerinden yararlanabilirler.

e-Posta ve mesaj göndermeyi etkin olarak kullanın. e-Posta muhtemelen genişletilmiş karma öğrenme çözümleri arasında değeri en az bilinendir. Oysa öğrenme gerçekleşmeden önce, öğrenme sırasında ve sonrasında e-posta çok güçlü bir iletişim aracıdır.

Öğrencilere doğrudan e-posta gönderin. Bu e-postalarla eğitim programıyla ilgili yeni bilgiler ve ilave kaynaklar gönderilebilir, aynı eğitimin ileri dereceleri hakkında bilgilendirme yapılabilir veya öğrencilerin sertifikalarını yenilemeye ne zaman ihtiyaç duyacakları hatırlatılabilir.

Karma Öğrenme adı altında ele alınan ve e-öğrenmeye geçen birçok kuruluşta uygulanan bu yöntemler yeni “öğrenme kültürünün” kullanıcılar tarafından çok daha çabuk benimsenmesine yardım edecektir.

Kaynakça: Driscoll, Margaret (2002). Blended Learning: Let’s get beyond the hype. e-learning Magazine, http://www.enocta.com/enocta/web/kurumportal/Content/karma-ogrenme/1232/

E80 Karayolu Aziziye Kaymakamlığı Binası Aziziye/ ERZURUM - (0442) 631 24 68

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.